Gratis consult
Online marketing advies nodig in Den Bosch?
Dat kan. Kost je niks.
Bij Blue Bubbles denken we met je mee. Plan nu een gratis telefonisch, Teams of Zoom adviesgesprek in van 30 minuten.
Het gesprek is geheel vrijblijvend, we proberen al je vragen te beantwoorden en je zit nergens aan vast. Hoe makkelijk kan het zijn?
“Ik heb nog nooit zoveel geleerd in een half uur. Eenvoudig uitgelegd en specifiek voor mij van toepassing. Zeker voor herhaling vatbaar!
Bedankt Blue Bubbles!”
Aico van der Horst
Online marketing advies in Den Bosch
Blue Bubbles beschikt over meer dan 20 jaar marketing ervaring. We helpen bedrijven in Den Bosch en omgeving met het opzetten van hun digitale strategie, het ontwikkelen van een website of webshop en het verzorgen van hun online advertentiecampagnes.
Er is veel mogelijk is op het gebied van online marketing. Maar waar moet je beginnen? Wat is de beste aanpak voor jouw onderneming? Daar helpen wij je graag bij. Blue Bubbles is dé expert in de omgeving van Den Bosch als het gaat om online marketing advies en het uitvoeren daarvan. Wij zorgen voor online marketingcampagnes die scoren en adviseren jou over de mogelijkheden.
Wat houdt het online marketing advies in?
Onder online marketing valt in principe alles wat je op internet kunt doen om klanten te werven of je naamsbekenheid te vergroten. Denk bijvoorbeeld je website, aan Google Ads (SEA), je organische vindbaarheid (SEO), maar ook je aanwezigheid op social media, zoals Instagram, Linkedin en Facebook. Al deze onderwerpen komen terug in het online marketing advies dat wij je kunnen geven.
Afhankelijk van wat voor jouw bedrijf interessant is, wat je verkoopt en wat je doelgroep is, kunnen we een advies op maat geven voor jouw ideale online marketing strategie. We kijken naar de doelgroepen die relevant zijn en hoe je die het beste kunnen bereiken. Met als uiteindelijke doel het behalen van meer resultaat voor jouw bedrijf.
En voor mij specifiek?
In het advies zijn we heel praktisch. We gaan een gesprek aan waarbij we vragen wat je aan online activeiten ontplooit en hoe je dat doet.
Op basis daarvan doen we je concrete aanbevelingen. Geen generalistisch advies, maar specifiek op jouw bedrijf gericht. Zijn je klanten consumenten? Dan krijg je een ander advies dan wanneer je zakelijke klanten bedient.
Ben je een bedrijf dat consumentenproducten verkoopt, dan krijg je een advies dat daarop toegespitst is. Verkoop je diensten aan andere ondernemers, dan is het advies dat je krijgt heel anders. Logisch toch?
Online Marketing Advies
Waar gaan we het over hebben?
In de meeste gesprekken komen de volgende onderwerpen aan bod:
Website
Hoe kan ik meer verkeer naar mijn website of webshop krijgen?
Conversie
Hoe kan ik van mijn bezoekers klanten maken?
Adverteren
Hoe kan ik mijn webshop of website op de juiste manier vindbaar maken voor mijn klanten?
Social media
Welk kanaal is geschikt voor mij? Waarom is dat? En wat zijn de kosten?
Een paar onderwerpen uitgelicht
Zoekmachine adverteren
Google Ads is het advertentie platform van Google. Door betaald te adverteren in de zoekmachine van Google, verschijn je sneller en hoger in de zoekresultaten.
Zorg dat je gevonden wordt wanneer potentiële klanten via Google Zoeken, Google Shopping en Google Maps op zoek zijn naar bedrijven als dat van jou. Je betaalt alleen voor resultaten, zoals klikken op je website of telefoontjes naar je bedrijf. met ons online marketing advies zorgen we ervoor dat je advertenties hoger en sneller in de ranking van Google scoren dan die van de concurrent. Dat betekent dat ons advies je snel meer klanten en dus meer omzet oplevert.
Daarbij kijken we altijd naar de beste aanpak voor jouw bedrijf, je wensen, je budget en je doelstellingen.
Hoe hoger in Google hoe beter
Een hoge positie in Google, dit is wat veel bedrijven willen. Want hoe hoger je staat, hoe meer mensen op je website komen.
De meeste ondernemers worstelen echter met Google Ads. We krijgen regelmatig vragen zoals:
- Wat is Google Ads?
- Hoe zet ik Google Ads op?
- Wat levert Google adverteren me op?
- Wat kost Google adverteren me?
- Hoeveel tijd ben ik hiermee kwijt?
Allemaal terechte vragen. Maar het antwoord is voor ieder bedrijf anders. Tijdens het online marketing advies gesprek kun je hierover al je vragen stellen.
Social media
Social Media. Nog zo’n onderwerp waar veel vragen over komen. We hebben allemaal met social media te maken. We gebruiken het privé, maar tegenwoordig ook veel zakelijk.
Er zijn tegenwoordig heel veel social media kanalen. Linkedin, TikTok, Whatsapp, Youtube, Facebook, Instagram en nog veel meer. Welk kanaal voor jou het meest geschikt is hangt af van je doelgroep en de producten of diensten die je verkoopt.
Zo is Linkedin vaak een beter kanaal als je diensten verkoopt aan zakelijke klanten, en Instagram bijvoorbeeld een beter kanaal als je kleding verkoopt aan consumenten.
Tijdens ons gesprek geven we aan wat voor jou het meest geschikte kanaal is en hoe je dat het beste kunt gebruiken. Heel praktisch én meteen toepasbaar!
Als je het zakelijk nog niet inzet, is het nu de tijd om in te stappen, óf te professionaliseren. Je kunt hier veel uithalen! Maar als ZZP’er of medewerker van een klein bedrijf is het vaak lastig om dit te realiseren. Je twijfelt waarschijnlijk of je het wel goed doet. Vragen die we vaak krijgen zijn:
- Wat kan ik met social media?
- Welk social media kanaal is het beste voor mij (Linkedin/Facebook/Instagram/Pinterest/Twitter of een ander kanaal?
- Wat post ik dan op social media?
- Hoe post ik op social media?
Ook voor dit soort vragen kun je bij ons terecht.
SEO (Zoekmachine optimalisatie)
SEO, of Search Engine Optimization (‘zoekmachine optimalisatie’), is een verzamelnaam voor alle processen die de organische vindbaarheid van een webpagina in zoekmachines optimaliseren. Ja, dat is nogal een complexe zin.
Waar het op neer komt is je websitepositie bij Google te verbeteren. Want hoe hoger in Google, hoe meer mensen op je website komen.
Je kunt je website op verschillende manieren verbeteren. Door deze verbeteringen scoor je hoger in de organische (gratis) zoekresultaten van Google. Je positie verbeteren kun je doen door:
- Het optimaliseren van de belangrijkste zoekwoorden
- Het schrijven van duidelijke en relevante content
- Linkbuilding
- Het gebruik van een overzichtelijke meta data
Door dit goed te doen, kan je website hoger scoren dan die van je concurrent. En dat levert klanten op!