Als je regelmatig Google gebruikt om iets of iemand in de buurt nodig te hebben, dan herken je dit wel.
Je gaat naar Google en zoekt naar de bloemist, loodgieter of elektricien in de buurt. Je wilt dan ook daadwerkelijk iemand vinden die in de buurt gevestigd is en niet 100 kilometer verderop. Voor bedrijven is lokale vindbaarheid daarom erg belangrijk.
Om als bedrijf lokaal vindbaar te zijn, zijn er een paar factoren die door Google belangrijk worden gevonden.
- De locatie van de degene die aan het zoeken is
- De locatie van jouw bedrijf
- De zoekwoorden die in de Google Mijn Bedrijfsprofiel staan
- De online reviews die je van klanten hebt gehad.
Om als bedrijf lokaal goed vindbaar te zijn, is het belangrijk dat je met bovenstaande rekening houdt. Laten we bij het begin beginnen: Zorg dat je een Google My Business account hebt!
Ik heb geen actuele cijfers van dit jaar, maar uit een onderzoek van Brandmuscle uit 2019, bleek dat 33% van de bedrijven geen Google My Business account heeft aangemaakt. Wel doen dus.
Google Mijn Bedrijf
Hoe completer je je Google bedrijfsprofiel maakt, hoe beter en sneller je naar voren komt bij zoekopdrachten. Zorg ervoor dat je je bedrijfsnaam, contactgegevens, openingstijden en beeldmateriaal toevoegt.
Je kunt nog allerlei andere handige extra informatie toevoegen zoals rondleidingen door je pand, posts of aanbiedingen. Heb je verschillende vestigingen? Dan kun je die ook toevoegen.
Het aanmaken van een Google bedrijfsprofiel zorgt er ook meteen voor dat je bezoekers met één druk op de knop naar je kunnen bellen, je website kunnen bezoeken, maar ook meteen hun navigatie kunnen opstarten om je te bezoeken.
Het aanmaken van een Google My Business profiel kun je over het algemeen helemaal zelf.
Heb je hulp nodig? Dan kun je altijd even contact met ons opnemen